الاثنين، 30 سبتمبر 2013

زوج أسماء محفوظ .. لا علاقة لي بها والسيسي صورة "بروفايلي"

13664621-large

استهجن محمد رضا، زوج الناشطه السياسيه اسماء محفوظ، قرار السلطات الكويتيه بترحيلها الي مصر امس الاول، بعد صدور قرار بابعادها اداريًا وادراج اسمها ضمن قوائم الممنوعين من دخول البلاد.

وكانت محفوظ قد وصلت الي الكويت منذ اكثر من 3 اشهر للاقامه مع زوجها الذي يعمل طبيبًا، لوضع مولودتها الاولي "عليا" الي ان تم ترحيلها صباح امس بناء علي امر من الوكيل المساعد للامن الداخلي بوزارة الداخلية، وفق صحيفه "الوطن" الكويتيه.

وبعد ساعات من سفرها، اعرب زوجها عن فقده لحضن ابنته عليا وافتقاده لها، وقال في تدوينه له علي شبكه التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "بعد ما اسماء وعاليا رجعوا مصر وسابوني لوحدي.. روحت ابات عند صحابي.. البيت مليان حشرات.. الصراحه يعني خبطتين في الراس توجع مش بس اول يوم ابات من غير متكون عاليا في حضني لا كمان الحشرات عماله تطير حوليا".

وفي تدوينه اخري، استهجن رضا الموقف، وقال ساخرا: "الي جميع الجهات الامنيه والجهات برضو اللي مش امنيه بس بحترمهم.. انا مليش اي علاقه بالمدعوه اسماء محفوظ ولا بتوجهاتها السياسيه وانا انسان طيب ومسالم زي الاستاذ كمال ابو رايه ومحمود الجندي بالظبط ونغمه موبايلي تسلم الايادي وصوره بروفايلي.. السيسي وصفحتي المفضله علي الفيس هي الشرطه المصريه.. واحمد موسي هو الاعلامي المفضل ليا.. ابانا الذي في المخابرات تامرنيش بحاجه تاني".

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق