الثلاثاء، 30 يوليو 2013

بالفيديو .. سبب قطع مبارك للعلاقة مع إيران

فيديو..مبارك : قطعت علاقتى بإيران لتسميتهم أكبر شارع على اسم قاتل السادات
19-7-2013


نشرت قناة "أسف ياريس " على موقع اليويتوب مقطع فيديو قديم للرئيس المخلوع محمد حسني مبارك،بمناسبة ذكرى العاشر من رمضان ، كان يوضح فيه سبب رفضه لعوده العلاقات مع إيران وهي تسمية أكبر شارع  في طهران"خالد الإسلامبولى"على أسم قاتل الرئيس محمد أنور السادات .

وقال مبارك نصًا :"أنا مافيش مشاكل بينى وبين إيران "إلا أن عندهم أكبر شارع فى طهران أسمه بأسم الراجل اللى أغتال الرئيس السادات" طب أزاى أنا أروح أتعامل معاهم بالشكل ده " قلنالهم كدة بصراحة نتعامل على أسس متساوية مافيش حاجة أسمها أسم شهيد"قاتل السادات".

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق